21 augustus, 2012

Kaloderma; burro mani

Ten eerste wil ik de titel even vertalen: het is een hand butter! Wat cool is dat, want ik zie wel handcrèmes, maar weinig hand butters.. Daarom wou ik graag een review schrijven over deze Kaloderma burro mani. De reden dat ik dit product kocht was dat ik in italië was en afschuwelijk veel last had van droge voeten, echt abnormaal eigenlijk. Hiervoor had ik geen crème en moest ik wel iets hebben. Daarom ging ik de Shlecker in en hier hadden ze vanalles, waar ik deze kocht. Ik wilde namelijk een product wat wel snel intrekt, anders moest ik de hele tijd blijven zitten als ik het gesmeerd had, handcrème trekt normaal gesproken wel snel in toch? Vandaar de keuze. Lees meer over dit voor mij nieuwe product!

Ten eerste wil ik je kennis laten maken met Kaloderma; 
De naam is afgeleid uit het Grieks; kalo betekent mooi en derma betekent huid. Een mooie huid is dus het doel van Kaloderma. Het is een Europees merk, al heb ik het nooit in Nederland gezien en komt mijn product uit Italië. Ze hebben producten voor je handen, body crèmes, douche producten, ook voor mannen is er een scheer crème, zelfs gezichtscrèmes & lipbalsems. Een erg breed assortiment dus, jammer dat deze niet in Nederland verkrijgbaar zijn, ik ben er wel benieuwd naar.


Dan ga ik nu verder over het product dat ik in mijn stash heb: burro mani; pelle molto secca e screpolata. Dit houdt in dat het een hand 'boter' is voor een droge en gebarsten huid; dat hadden mijn voeten toen echt nodig. Dit product is voor handen bedoeld dus zou het snel in moeten trekken, ook moet het wel voedend werken en belooft zelfs de gebarsten huid te verhelpen.





De verpakking van het product vind ik mooi, het is een pot die van onderen bol uitloopt naar boven. Het is een stevige pot, voelt niet goedkoop als is hij het wel. De opdruk ziet er aantrekkelijk uit, eerder luxe dan goedkoop! Wit met groene en bruine letters, waardoor het een natuurlijke uitstraling krijgt. Op de onderkant staat dat er 150 ml inzit, dat is een behoorlijke hoeveelheid aangezien je niet veel nodig hebt. Ook staat er dat hij dermatologisch getest is. Op de bovenkant staat een halve avocado en karité noten(?), aangezien er karité boter en avocado inzit, wat beide heel voedend is en dus ideaal voor droge huid.



Hier zie je de substantie van de Burro mani!
De boter zelf smeer best goed uit, het blijft natuurlijk een boter waardoor het minder gemakkelijk gaat dan met een crème. Hij voelt heerlijk zacht aan, niet al te vettig maar wel heel voedend en zacht; je handen genieten er meteen van. De geur is ook lekker, het doet me denken aan een klein beetje kokos met een zoete, lichte geur erdoorheen. Deze geur laat me terugdenken aan Italië, wat een geur toch kan doen! De boter trekt snel in, hierdoor kun je weer gaan doen wat je wil, maar met gevoede handen.

Aangezien ik niet gauw droge handen heb zal ik dit product vooral gebruiken voor mijn droge voeten, en kan ik er nog wel een tijdje mee doen. Ik ga het echt erg vinden als dit te gekke product op is! Het ruikt zo lekker, voelt lekker en is gewoon heel fijn! Hopelijk kan ik tegen die tijd weer gewoon een nieuwe halen in Italië :D
Dit product kost €3,49 en heb ik bij de Shlecker gehaald, maar is in verschillende winkels te koop. Voor meer informatie daarover kun je de site bezoeken: http://kaloderma.ca/

Had jij al ooit van hand boter gehoord, en is dit alleen voor mij iets nieuws?

2 opmerkingen:

  1. Beste Anke,
    Weet jij waar je Kaloderma nog kan kopen, buiten de Sclecker-winkels?

    Groet,

    Christl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toen ik teener was, kon je in Nederland overal Kaloderma cold cream kopen. Heerlijke crème, zonverbrande huid werd zo goed las pijnloos. Alsof de brand eruit trok. Was ook voor andere doeleinden geschikt. Ïk zie het nooit meer. Nu, via internet, probeer ik weer een verkooppint te zoeken. Op duitste sites staan Kaloderma producten, maar helaas geen cold cream.
    Truus (senior inmiddels)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het hartstikke leuk om te weten wat jij ervan vindt, dus laat een berichtje achter!
& Hou de site in de gaten voor nieuwe posts

Liefs, Anke