06 augustus, 2012

Mijn andere droogshampoo

Jullie weten vast al wat af van het bestaan van droogshampoo; poeder dat je in je haar spuit wat het vettige opneemt, dit schud je er weer uit. Dat is snel uitgelegd wat droogshampoo is, het is voor vettig haar wat je niet wilt wassen en er toch mee door moet. Soms heb je nou eenmaal dat je geen tijd hebt om je haar te wassen of je wilt het nog niet wassen aangezien vaak je haren wassen niet goed is voor je hoofdhuid en je haar;ook belangrijk voor later. Dan is droogshampoo dé uitkomst: je spuit wat op je haar en laat het even intrekken, na 5 minuutjes ben je klaar met een 'frisse kop', je kan weer verder!

Ik lees veel over de Batiste droogshampoo, en ook over die van Andrelon; die hebben nu ook meerdere soorten. Beide heb ik ze geprobeerd, daar ben ik ook heel tevreden over. De geur van Batiste droogshampoo's is echt fijn, en ook werkt het goed maar is wel wat duurder (voor uiteindelijk vooral poeder!) en de Andrelon droogshampoo's zijn qua werking wel wat minder naar mijn mening, maar zijn óók bedoeld voor volume in je haar, de prijs ligt ook redelijk hoog (dit bedoel ik; als je kijkt waarvoor je betaalt).
Hierbij mis ik de Kruidvat droogshampoo van 'Salon Expert', een haarlijn van Kruidvat;

Ik vind deze droogshampoo heel fijn, hij werkt super goed waardoor het vettige in je haar als sneeuw voor de zon verdwijnt (nog veel sneller trouwens!). Ik heb er een hekel aan om met vet haar rond te lopen; je ziet het ook bijna nooit bij mij. Deze droogshampoo is mijn favoriet, geen €5 net als die van Andrelon en toch 'schoon' haar; althans dat lijkt zo. De prijs van deze droogshampoo ligt zo tussen €2 en €3, beter betaalbaar en en beter effect.


Het enige minpunt wat ik kan bedenken is de geur, hij ruikt namelijk niet naar bloemen of vakantie maar naar haarspray; typische haarspray. Misschien vinden sommige mensen dit te sterk of niet lekker, ik stoor me er niet echt aan.
De flacon is erg groot, er zit 200 ml aan droogshampoo in deze bus, daar kun je wel een tijdje mee doen!

O en een micro How To; droogshampoo gebruik je door
- Eerst goed te schudden
- Vervolgens spray je van zo'n 25 cm afstand het op je haar, het liefst trek je wat scheidingen zodat het goed op de huid komt
- Laat dit zo'n 2 tot 3 minuten intrekken; het moet het vettige opnemen
- Flink met je handen door je haar, zodat je de poeder eruit schudt en je kan ook nog even met je haarborstel erdoorheen
- Geniet van je bos waar nu meer volume in zit en weer schoon lijkt!

Het is trouwens ook goed om te weten dat droogshampoo niet een product is wat je als shampoo gebruikt, het vervangt geen wasbeurt maar is meer voor de schijn. Dus was je haar de dag na het gebruik (of 2 dagen), want je hoofd is nog niet schoon na droogshampoo!

Dus als je nog een droogshampoo moet inslaan, en je wilt het liefste zo budget mogelijk blijven, ga voor deze van Kruidvat; hij doet goed zijn werk!

2 opmerkingen:

Ik vind het hartstikke leuk om te weten wat jij ervan vindt, dus laat een berichtje achter!
& Hou de site in de gaten voor nieuwe posts

Liefs, Anke