05 augustus, 2012

Tijd voor tonic: Diadermine Tonique Purifant

Tonic is een reinigingsproduct wat ik graag gebruik, als ik een keer geen make up draag kan ik goed halverwege de dag even een watje erbij pakken en ermee over m'n gezicht gaan; lekker verfrissend. Voor het slapengaan en als ik 's ochtends mijn gezicht heb gewassen gebruik ik het ook, dat is heel goed voor je huid omdat je er de laatste restjes van je gezicht mee afhaalt. Ik kocht gisteren een nieuwe tonic aangezien mijn 'Etos budgetversie' op was, die was ook goed bevallen (voor zo'n goedkope tonic van ongeveer €1). De nieuwe tonic is de 'Diadermine Tonique Purifant':

 Deze tonic belooft dat hij verfrist, hydrateert en kalmeert de huid op zachte wijze. Hiermee ben ik het helemaal eens, als ik dit aanbreng krijg ik geen droog of trekkerig gevoel, maar wel het gevoel dat mijn huid schoon is en lekker zacht. Dit vind ik heel belangrijk want ik heb er een hekel aan als mijn huid droog wordt van producten, dat is mijn huid van zichzelf helemaal niet!
Er staat bij de tip dat je de diadermine melk erbij moet gebruiken;
dat is optioneel en nergens voor nodig als jij een goede melk voor je huid hebt!
Er zit 'Dermo-Lipides-Activator' in, die de huid voedt en hydrateert, én behoudt haar natuurlijke vochtbalans. Nou, ja, ik vind het goed dat ze het erop zetten want het klopt dat mijn huid gevoed en gehydrateerd aanvoelt, maar om te zeggen dat het door 'Dermo-Lipides-Activator' komt; dat weet ik niet want wie weet nou wat dat moet zijn..? Ach, dat is marketing; kijken we gewoon omheen.
De tonic is voor alle huidtypen, voor mij is 'ie perfect maar ik weet niet of een vette of droge huid hier teveel of genoeg aan heeft, dat is waarschijnlijk een kwestie van proberen. Ik heb een 'neutraal' huidtype, niet droog en niet echt vettig, dus dan doet 'ie goed zijn werk! Zelfs krijg ik er een beetje een 'glowy look' van, dat staat heel mooi.

De geur van de tonic is lekker zoetig en verfrissend, echt een geur voor iets wat reinigend werkt. De geur is niet speciaal en geen reden om hem te kopen: wat ik bij de tonic van Rituals wel heb.
Een wat hogere platte flacon, hartstikke handig;
neemt minder ruimte in beslag op wastafel!
De verpakking is mooi roze, best strak en handig: het is een platte flacon. Er zit 200 ml in en ik denk dat hij redelijk lang meegaat, maar een minpunt is dat het gaatje waar het product uitkomt wel groot is, hier moet je een beetje voorzichtig mee zijn aangezien je niet veel nodig hebt per keer.
De prijs is ook fijn: €4,49 per flesje; ik had -40% bij de Etos maar ik denk dat deze aanbieding niet meer geldt. Toch is het erg betaalbaar voor een goede tonic die je huid lekker zacht maakt en ook goed reinigt!

Mijn eindconclusie is dat het een goede tonic is, echt iets om zelf ook uit te proberen aangezien de werking waarschijnlijk per huid verschilt. Hij is niet duur, heeft een handige verpakking, goede werking en droogt niet uit: dat is nog eens fijn!

Gebruik jij dagelijks tonic, of is het een vergeten product in jouw beautyritueel?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het hartstikke leuk om te weten wat jij ervan vindt, dus laat een berichtje achter!
& Hou de site in de gaten voor nieuwe posts

Liefs, Anke