08 augustus, 2012

mini column; genieten als toeristen in Italië

Klik op 'lees verder' om mijn kleine column te lezen over genieten als toeristen in Italië.



Eergisteren zijn we aangekomen op deze prachtige, ruime camping. Dat er zulke campings bestonden en ook betaalbaar zijn, dat wist ik niet; wat een luxe zeg. We hebben een standplaats met uitzicht op het meer, dat grote meer wat toch opwarmt in de zon, alsof het een zwembadje voor in de tuin is. Het toilethuis is schoon, en er zijn constant ladies working on it, het blijft er schoon. Ook kunnen we naar het zwembad, waar je geen last hebt van steentjes tussen je tenen of takjes die aan komen drijven, maar wij verkiezen het meer op 20 meter afstand, boven het zwembad dat zo'n 8 minuten lopen is. Dat is toch puur genieten in de natuur. Laat dat zand maar komen, overal waar mogelijk is! (denk aan; bikinibroekje, topje & haar)

Het weer blijft zonnig en er is nergens een wolkje te vinden, de lucht is zo blauw als de babykamer van een pasgeboren jongetje en blijft zo; dat is een heerlijke gedachte. We hebben kleding meegenomen alsof we 2 maanden wegblijven, maar als de weervoorspellingen kloppen hebben we aan 1/3e ervan genoeg. Zo ver gereden om de zon te voelen en zien, om te weten dat het niet overal zo slecht is als thuis, waar we wolken alleen kennen in de kleur grijs en een blauwe lucht altijd gevuld is met wolkjes. Thuis willen we alleen maar luxe, elektriciteit en veel eten, hier willen we alleen maar een zonnebril, een grote handdoek en liters aan drinken; het is hier zo'n 10 graden warmer dan thuis, dus laten we nog maar blijven.

's Avonds kijk ik op de menukaart; ik ken als toerist de kaart ongeveer uit mijn hoofd maar doe net alsof ik nog aan het zoeken ben. Stiekem twijfel ik nog, of ik wel een voorgerecht moet nemen, ik heb laatst gehoord dat de meeste mensen gemiddeld 3 tot 5 kilo aankomen op vakantie. Stel je voor dat ik die er straks weer af moet diëten, daar ben ik al zo slecht in. Nee geen voorgerecht, dat is niet nodig. Na de lasagne zit ik zo vol als een zeekoe en heb ik geen trek in Italiaans ijs, doe mij maar een glaasje water, ik bedoel een fles. Een fles omdat ik het nu al warm heb, en dadelijk lopen we terug naar de camping en dan heb ik het nog warmer aangezien je hier ook bergopwaarts moet lopen; iets wat in ons landje alleen op een trap gevoeld wordt. 
Genieten, want de warmte hebben we thuis niet, alleen dat benauwde uit Spanje wat ze eigenlijk daar hadden mogen laten van mij. Genieten omdat we thuis nooit zulke lekkere lasagne eten, die is altijd net iets anders, net niet Italiaanse-lasagne-smaak.

Genieten omdat we nu weken niet hoeven te doen wat we thuis wel doen, nee vergeet de gedachte dat je het voor je uitschuift en doe je ogen maar dicht; ja het is normaal dat je van de warmte in slaap valt. Het is ook normaal dat je hier wilt blijven, maar onthou dat je dit na een jaar toch echt beu bent; geen eigen toilet, niet fatsoenlijk kunnen koken en dat vlees van de BBQ smaakt dan voortaan altijd hetzelfde.. Geniet van de momenten dat je daar bent, zodat je ze thuis nog even kunt nabeleven met je ogen dicht, en wees dankbaar dat je daar geweest bent en hebt mogen zien wat je zag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het hartstikke leuk om te weten wat jij ervan vindt, dus laat een berichtje achter!
& Hou de site in de gaten voor nieuwe posts

Liefs, Anke