09 juli, 2012

Comfy reizen..

Reizen kan energie kosten, maar wij willen juist uitgerust op plaats van bestemming aankomen, dus heeft het wel een beetje met beauty te maken.
Eindelijk is het zover, je gaat op vakantie! Misschien blijf je in Europa, of ga je zelfs naar Zuid-Amerika? Met de bus, auto, trein of vliegtuig? Het verschilt natuurlijk per persoon, maar ik ga even wat tips geven over comfortabel reizen, alleen ik heb geen ervaring met reizen in een bus, trein of vliegtuig, dus hou ik het vandaag bij 'reizen met de auto!' 

Ik ga al jaren met mijn ouders en broer naar Frankrijk & Italië, we vinden het daar super leuk, mooi en gezellig dus gaan er graag naar terug. Het enige wat ik er wat minder aan vind, is die lange reis.. Ik word soms autoziek en kan amper slapen. Maar ik heb alles over voor 2 weken in de zon en aan het water.
Op naar wat tips:

  • Trek fijne kleding aan, dit is belangrijk bij de meeste reizen, vooral als je ver weg gaat. Iets van een trainingsbroek of zo'n losse 'drollenvanger', zit lekker ruim en is van een fijne stof. Geen strakke skinny's of korte rokjes; ongemakkelijk zitten is wel het laatste waar je zin in hebt. 
  • Als je vaak last hebt van reisziekte, zorg dat je niet teveel eet voor de reis, wij gaan altijd heel vroeg. Ik ben niet zo'n eter in de ochtend dus drink ik 'n kopje thee en dat was 'ie. Pas als ik honger krijg eet ik 'n broodje want ik heb er zo'n hekel aan om in de auto ziek te worden.
  • Onthoud dit: als je misselijk word, moet je niet naar beneden kijken, niet gaan lezen en hou 2 vingers op je pols, druk een beetje. Hier heb je ook speciale bandjes voor, met een soort knopje om erop te duwen. Ik denk dat ze bij de Etos te koop zijn.
  • Zorg dat je wat drinken bij je hebt, het liefst gekoeld. Zelf nemen wij altijd wat flesjes met ijs erin, gewoon bevroren, en in de auto leggen we het in de zon en zo krijg je lekker fris water. Heerlijk, verfrissend.
  • Neem wat mee om te knabbelen, als je hongerig wordt en nog niet gaat stoppen, wil je niet de hele tijd met je 'trek' bezig zijn, dus een zakje met wat tijgernootjes ofzo? Wij hebben altijd snoepjes in de auto liggen, maar de hele dag zoet is ook niet alles.
  • Zorg dat je altijd een 2e paar kleren en schoenen binnen handbereik hebt, stel dat je tijdens het 'luchten' in een hondendrol gaat staan, of je knoeit iets over je kleren heen, je hebt dan geen zin om de rest van de reis naar dat eten te ruiken, misschien plakt het wel.. dus extra outfitje is wel handig.
  • Gooi een plastic zakje in de auto, handig voor afval, en als je ziek wordt (een klein emmertje of bakje kan ook wel, is makkelijker omdat je op de snelweg niet meteen uit de auto kan en dan kan je het afsluiten)
  • Voor de bestuurder, neem een vochtig washandje in een plastic zakje mee. Dit is verfrissend, zeker als 1 persoon zo lang moet rijden is dat fijn. 

  • Probeer veel te slapen, des te sneller de tijd gaat en dan heb je t gevoel dat je er sneller bent. Dus de nacht van te voren niet te vroeg gaan slapen, dan ben je in de auto vermoeider zodat je makkelijker slaapt.
  • Hou wat tijdschriften bij je om door te kijken, neem een gameconsole mee, zo'n psp of nintendo, is leuk voor een keertje en dan gaat de tijd ook wat sneller. Vergeet de muziek niet, het is heel fijn om lekker je eigen muziek te kunnen luisteren, dus een mp3 of ipod is wel handig, dan hebben anderen in de auto ook geen last van jouw muziek als ze willen slapen of lezen.
  • Neem een klein kussentje mee, zodat je niet met je hoofd tegen het raam hoeft te leunen, dit voelt ook lekkerder dus slaap je makkelijker.
  • Neem een haarborstel mee, wat lippenbalsem en een deoroller, dan kun je je een beetje opfrissen ondertussen, ook is het fijn om een stiekje om je pols te hebben, als je even een staart wilt maken.
Dat was 'ie dan voor auto-reizen, ik hoop dat jullie hier iets aan hebben en kunnen genieten van de vakantie! Heel veel plezier alvast en slaap lekker voor onderweg <3


Hoe reis jij meestal naar je vakantiebestemming?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het hartstikke leuk om te weten wat jij ervan vindt, dus laat een berichtje achter!
& Hou de site in de gaten voor nieuwe posts

Liefs, Anke