09 juli, 2012

Foundation aanbrengen; welke kwast?

Foundation kun je makkelijk aanbrengen met je vingers, maar dit is niet snel of 'makkelijk', je moet goed opletten of het allemaal gelijkmatig en streeploos is aangebracht. Met kwasten is dit veel minder, het werkt snel en makkelijk; er komen geen strepen en het wordt gelijkmatig aangebracht. Ik wil jullie laten zien wat de verschillen zijn tussen een stippling kwast, buffer kwast en je vingers qua aanbrengen van foundation.

Ik heb op mijn linkerkant foundation aangebracht met een bufferkwast, dit is een heel fijne kwast om poeder aan te brengen, maar ook foundation kan je ermee aanbrengen. Je krijgt dan een heel dekkend effect, omdat de haartjes heel dicht op elkaar zitten en erg stevig zijn, toch is het een heel zachte kwast, de mijne is van ELF; 'Powderbrush'.
Foundation aangebracht met bufferkwast.
Bufferkwast in de foundation gedept. 



Op de rechterkant van mijn gezicht heb ik foundation aangebracht met een stippling/stipple brush, deze heeft minder haartjes, die verder uit elkaar staan waardoor de foundation dunner wordt aangebracht en het effect natuurlijker is, dit geeft wel wat minder dekking dan een bufferkwast, maar wordt ook heel gelijkmatig aangebracht. Ik gebruik zelf het liefst een stipplingbrush, de mijne is van ZOEVA.
Mijn foundation aangebracht met stipple brush,  veel natuurlijker.

Maar je kan ook foundation aanbrengen met je vingers, een oplossing als je ergens bent en geen kwast bij je hebt of als je geen kwast wilt kopen vanwege je budget. Toch vind ik dit niet handig en het verbruikt ook meer foundation (bij mij). Je moet goed opletten dat je overal geweest bent en geen lijnen hebt -kaaklijn-. Ook heb ik het idee dat de foundation dan meer glanst, bij een stipplebrush is dit een beetje en bij een bufferkwast is dit minimaal, gelukkig kan je het weghalen d.m.v. poeder te gebruiken.
Foundation aangebracht met mijn vingers.

Ik heb 3 poeders die ik graag gebruik, ze zijn ook nog eens budgetproof; Catrice, Essence en MAX van de Action:
Mijn poeders; budgetproof!















Dit poeder is van Essence en is 'doorzichtig',  hierdoor hoef je niet bang te zijn dat je huid er lichter of donkerder van wordt, alleen maar mat.  





Deze is van de action; en als ik met de flitser een foto neem zie je dit:
Er zitten dus lichtreflecterende deeltjes in, want hij licht extreem op, als je dit op je gezicht doet is de werking een stuk minder maar het licht je gezicht wel een beetje op als er fel licht op valt, dit heeft een mooi, verfrissend effect.











Dit poeder is van Catrice en is voor de 'lichtere huid', maar daar ben ik het niet mee eens want ik heb geen lichte huid en hij is net niet te donker voor me. Maar het is wel een mooi poeder dat geen cakey effect geeft. Het product ziet er heel mooi uit, met donkerdere en lichtere delen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het hartstikke leuk om te weten wat jij ervan vindt, dus laat een berichtje achter!
& Hou de site in de gaten voor nieuwe posts

Liefs, Anke