10 juli, 2012

Toen de eerste BB cream in Nederland; Garnier

Waarschijnlijk hebben jullie er al veel over gelezen, maar sommigen nog niet. Daarom schrijf ik vandaag een stukje over de eerste BB cream in Nederland, ondertussen zijn er al veel merken gevolgd maar deze eerste BB cream was geen succes. Jammer voor Garnier natuurlijk, de aftrap was mislukt, wat erop volgde werd alleen maar beter en beter.


Ik heb geen tube BB cream van Garnier gekocht, aangezien ik er zoveel negatiefs over had gelezen en vooral dat 'ie erg 'voedend' dus vettig was. Dat heeft mijn huid helemaal niet nodig dus heb ik het er maar bij gelaten.
Toevallig heb ik een testertje van deze "BB cream" gekregen en daarom heb ik hem toch even getest natuurlijk, 'Is hij echt zo slecht als ze zeggen..?' vroeg ik mezelf af.

Mijn mening: Ja, jammer genoeg wel.

Het lijkt wel alsof ik een extreem vette huid heb!
Ten eerste, de beloftes: 'alles-in-één', nou dan zijn ze dus de poeder vergeten want hij glanst als een kaal hoofd, echt niet te zuinig. Bij Garnier noemen ze dit stralend, ach, ik denk aan iets anders bij stralend. Mijn huid ziet er serieus super vettig uit, alsof ik mijn gezicht 2 weken niet gewassen heb. Ik moet wel zeggen dat hij voedend aanvoelt, maar als ik dat graag wil gebruik ik gewoon mijn dagcrème, niet?
Glans, glans, overal glans!

Ten tweede, de dekking: 'de teint wordt gelijkmatig verdeelt', dit gebeurt alleen als je er heel veel opsmeert, en een egale huid van jezelf hebt. Ik heb een best egale huid maar toch zie je alles door deze crème heen, zonde. Ik vind dat ze dit geen BB cream mogen noemen, hij heeft te weinig kleur en is te glanzend; dit dient eerder als een nachtcrème waar per ongeluk SPF in terecht is gekomen.

Als laatste, de prijs: €14 betaal je voor een tube van 50 ml, ondanks het feit dat in de meeste foundation-verpakkingen 30 ml zitten, heb je hierbij meer product nodig dus moet je wel een grotere verpakking hebben naar mijn mening.

Deze BB cream geeft een heel klein beetje dekking, maar dat is verwaarloosbaar.. Toch, als ik hem afpoeder is het effect ietsjes beter:
Alsnog;
Ik raad deze "BB cream" persoonlijk af, maar misschien is het voor een erg droge huid wel super fijn en heb jij vrijwel geen dekking nodig. Ik wil wel graag de nieuwe BB cream van Garnier proberen, deze is veel minder 'vet' en heeft meer dekking: klinkt top! En die kost €9,99; dat zou een heel fijne prijs zijn voor een goed product. Maar daar horen jullie later nog wat over!


Heb jij al ooit een BB cream gebruikt, of prefereer je toch crème & foundation apart? 

6 opmerkingen:

  1. Ik gebruik zelf geen foundation, maar alleen bronzer om m'n gezicht te shapen. Ik gebruik wel gewoon ochtend en avond crème. Had in de laatste Glamour gelezen wat de BB cream inhield. Maar toch hou ik het bij m'n oude gewoonte ipv de crème gebruiken!

    XOXO,

    xcomemoda.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou als je vindt dat je gezicht geen foundation nodig heeft, zou ik het ook niet gebruiken! Ik vind mijn eigen gezicht er te rood voor, om alleen te shapen. Maar een BB cream is ook bedoeld om helend te werken (en oorspronkelijk vanuit Azië 'whitening') en dat is vooral bij mensen met acné enzo fijn!
      Liefs

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Ik heb me aangemeld bij Bloglovin', gebruik je dat? Weet jij hoe je via blogspot iemand kan volgen? (ik ben nog een noob op het gebied van blogspot :x )
      Liefs!

      Verwijderen
  3. Ik heb de nieuwe versie van de BBcream en die is echt helemaal geweldig! Ik heb zelf ook een vette huid, dus deze versie zou echt niks zijn voor mij.

    PS: je moet een gadget op je pagina zetten, zodat eventuele volgers je kunnen volgen en als je bloglovin gebruikt, moet je daar ook een gadget voor neerzetten..
    kijk maar eens op mijn blog! Verder ziet het er goed uit!

    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb geen vette huid, eerder een 'normale', als je je daar iets bij in kan denken, haha.
      Heel erg bedankt, ik zal even kijken en dan de boel eens aanpassen.
      Liefs!

      Verwijderen

Ik vind het hartstikke leuk om te weten wat jij ervan vindt, dus laat een berichtje achter!
& Hou de site in de gaten voor nieuwe posts

Liefs, Anke