08 juli, 2012

Harsen, het is te doen.

Als ik ergens een hekel aan heb, is het wel scheren. Altijd die stoppels bij moeten houden; wegwerken dus. Ik vind het niet mooi als ik een rokje aan heb en je m'n beenhaar kan zien, dus moet het weg.
Maarja hoe? Het kan op verschillende manieren, en de meest gebruikte is denk ik toch scheren. Het is natuurlijk 'meest gebruikt' omdat je haar zo snel weer teruggroeit als je het scheert. De oplossing hiervoor is waxen.. Pijnlijk, maar dat is maar voor eventjes.

Ik heb al een keer mijn benen proberen te waxen, dit ging best goed, niet helemaal top natuurlijk voor de eerste keer. Toch ga ik het deze week weer proberen aangezien ik op vakantie eigenlijk niet om wil kijken naar haartjes..
Dus dan zetten we de tanden weer op elkaar en lijden we een half uurtje pijn; maar dan ben je er wel 3 weken vanaf! Hoe fijn is dat?!
Ik heb laatst goedkope waxstrips gekocht, want ook die dingen zijn niet te betalen he. En ik wist dat ik er wel 100 nodig zou hebben aangezien ik het nog moest leren. Dus ik dacht, als het niks wordt kan ik ze gewoon wegpleuren en zijn we er klaar mee. Ik vond deze waxstrips goed werken voor nog geen €2. 

Maar het is dus meegevallen, en 1 HEEL belangrijk ding is: wees snel. Als je te langzaam die strip eraf trekt, blijft de wax op je been zitten, en zo ook je haartjes. Als je het er in een ruk af haalt, zijn je haartjes eruit. Ook is de pijn des te lichter, aangezien je in een bonk een heleboel weghaalt. Ik vind het serieus pijnlijker om  losse haartjes eruit te trekken (behalve bij mijn wenkbrauwen). Let op dat je het niet net na het douchen doet en niet in de week van je periode, dat is pijnlijker heb ik gehoord: geen ervaring mee. Natuurlijk moet je voor je de strip eraf trekt even goed wrijven in de richting van je haartjes, en hem er in tegengestelde richting eraf trekken.

Wat ook handig is, je kunt de strips smaller knippen voor als je ze voor je gezicht wilt gebruiken of onder je oksel / bikinilijn.

Hier wat foto's van de strips die ik gebruikt heb, ze zijn te koop bij de Action voor iets minder dan €2 per pakje;




Dus probeer het een keer, en sta verstelt hoe makkelijk het is. Succes <3
Ben jij die stoppels niet ongelooflijk beu?

2 opmerkingen:

  1. Jaaa dat doe ik ook echt 10 keer liever dan scheren.. Harsen is alleen totaal niet aan te raden als je net onder de douche vandaan komt!
    Ondertussen ben ik de pijn redelijk "gewend", maar fris onder de douche vandaan doet het ongelooflijk pijn haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind de pijn wel 'draaglijk', je voelt het wel even maar dat is zo weg!

      Verwijderen

Ik vind het hartstikke leuk om te weten wat jij ervan vindt, dus laat een berichtje achter!
& Hou de site in de gaten voor nieuwe posts

Liefs, Anke