03 juli, 2012

Uitgaan & make-up

Als ik uitga, maak ik me natuurlijk een beetje extra op. Wat meer, wat opvallender maar ook: anders. Het is heel simpel om 1 manier van opmaken altijd te gebruiken, standaard & snel omdat je deze volgorde & producten gewend bent. Maar als ik me opmaak voor het uitgaan hetzelfde zou doen als voor overdag, zie je er amper iets van.



In de clubs is het half donker, gruwelijk warm en soms zelfs benauwd. Hierop is een look voor overdag niet op gemaakt! een dun laagje foundation/mousse, is binnen 5 minuten eraf gedropen.. een veegje blush is onzichtbaar door de gedempte lichten.

Kortom, tijd voor het zwaardere geschut! Een aantal tips zodat je de volgende keer foto's van het uitgaan ziet niet denkt 'Huh, ik had me toch opgemaakt?!'

  • Doe een beetje extra foundation op, aangezien het meestal warm is en je niet wilt dat je er met 'n rood hoofd bij loopt gedurende de avond.
  • Fijn is, als je vloeibare foundation op hebt gedaan, deze goed af te poederen met een transparante of getinte poeder zodat de foundation ook werkelijk blijft zitten! een 'flinke laag' foundation glijdt er zo af als deze niet is afgepoederd.
  • Maak je ogen wat donkerder/sterker op, nude kleuren & lichte tinten zie je niet, en met het uitgaan mag je er toch wel wat opgedost uitzien? Normaal gebruik ik bruintinten en lichtere kleuren maar met het uitgaan draag ik gewoon donkergrijs met een wat donkere kleur in de crease, het valt niet extreem op en de gelegenheid is er. Ik maak daar graag gebruik van!
  • Het is niet erg als je je blush/bronzer wat sterker aanzet, door vele kussen en knuffels die je uit moet delen blijft niet alles zitten, ook hier geldt, door het gedempte licht valt het echt minder op.
  • Stift even je lippen bij, of doe nog een x lipgloss op als je naar de toilet bent gegaan, maak gebruik van die grote spiegels die er hangen ;)
  • Hou je kapsel in de gaten, door de warmte (& luchtvochtigheid? geen idee eerlijk gezegd..) zakt je haar snel in, heb ik zelf vaak last van.. dus even opschudden als ik naar de wc geweest ben!
  • Neem een kleine deo / parfum mee in je toilettasje, dit is wel prettig als je last krijgt van de warmte. Dan hoef jij je tenminste niet ongemakkelijk te voelen op een leuke stapavond!
  • Niet zo beauty-gerelateerd, maar neem pleisters mee, zó vaak dat er hakken kapot gelopen worden op nieuwe pumps, nagels extreem afbreken e.d. Altijd 2 in de portemonnee, en zo kun je toch nog redelijk comfortabel lopen later op de avond.
  • Als er nog plek over is in je clutch/tasje en je draagt lenzen: neem een klein spiegeltje mee, voor het geval dat de lens niet meer op zijn plek zit! (Ja meegemaakt.. niet prettig als anderen in je oog moeten zoeken)
Als laatste wil ik zeggen, dit zijn alleen tips van mij, draag de make-up die je het mooist vindt staan bij jezelf en too much wordt afgeraden, much niet! ;) 
Geniet ervan en ik hoop dat je door deze tips nog leukere avonden kan beleven zonder problemen & last!

1 opmerking:

  1. Handige tips, wat ook helpt; een finishing spray!

    x Anouk

    http://5foot9inches.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het hartstikke leuk om te weten wat jij ervan vindt, dus laat een berichtje achter!
& Hou de site in de gaten voor nieuwe posts

Liefs, Anke