08 juli, 2012

EOTD: with Cosmetic Cottons

Aparte titel hè? Ik heb dus deze week 'cosmetic cotton' gekocht, wat wattenstaafjes zijn met een speciale vorm. Deze kun je makkelijk gebruiken om oogschaduw & lipstick aan te brengen, en ook eraf te halen. Ik heb ze getest om te kijken hoe het bevalt; het is een grote meevaller! Kijk maar mee naar mijn EOTD:



Als eerste heb ik mijn basic routine gedaan qua gezicht; wat foundation & bronzer met kwasten aangebracht. Normaliter gebruik ik ook kwasten om mijn oogschaduw aan te brengen, maar deze heb ik dus vervangen voor de cosmetic cottons. Hierna bracht ik mijn ELF eyelidprimer aan; dit zorgt ervoor dat de oogschaduw beter blijft zitten.

Gebruikt:



1. Eerst oogschaduw op mijn ooglid; dit bracht ik aan met het ' vlakke bolletje' van de cosmetic coton, die heb ik gewoon in de oogschaduw gedipt en de oogschaduw vervolgens op mijn oogleden aangebracht.






2. Hierna heb ik met de puntige kant van de cosmetic cotton wat zilvergrijze glitters bij mijn wimpers aangebracht als een 'highlighting eyeliner', om de boel een beetje op te frissen.







3. Dan pak ik weer het 'vlakke bolletje' om een iets meer donkere tint in mijn crease aan te brengen; dit geeft de look wat meer dimensie, diepte.
4 Nu pak ik weer de puntige kant en doe dit in een donkergrijze oogschaduw: ik breng dit aan onder mijn onderste wimpers, als een smudgy oogpotlood.






5. Tijd voor de wimperkruller & mascara!


De look is af; hij is niet opvallend dus heel draagbaar! Het palletje wat ik heb gebruikt is van ELF, echt een leuk palletje met mooie kleuren. Dit kostte zo'n €6.

Ik vind de cosmetic cottons super voor als je geen kwasten mee kunt nemen & weggaat (weekendje weg o.i.d.) maar niet om dagelijks te gebruiken. Echt een leuk extraatje. Ze zijn te koop voor €0,99 bij Kruidvat.

Ik neem ze sowieso mee op vakantie, zodat mijn geliefde kwasten niks zullen lijden!





Ga jij ze ook uitproberen, of sla je liever over?

2 opmerkingen:

  1. Ik had er over gelezen, het lijkt me echt handig! En mooie look heb je gemaakt! :) xx

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het hartstikke leuk om te weten wat jij ervan vindt, dus laat een berichtje achter!
& Hou de site in de gaten voor nieuwe posts

Liefs, Anke