07 juli, 2012

Zacht, glanzend haar? Ja aanwezig!

Dat willen we allemaal wel kunnen roepen. Zacht en glanzend haar is iets wat elk meisje wil, waar elke man op valt. Het is niet makkelijk om er altijd verzorgd uit te zien, en je haar maakt hier ook deel van uit.
Voor: glans, droog & beschadigd haar, onhandelbaar & glansloos,  tegen pluis.
Daarom is het belangrijk om niet met vet haar rond te lopen; droogshampoo is het antwoord hierop. Je mag je haar 2 tot 3 keer per week wassen (maximaal), en als je tussentijds last hebt van vettig haar is het makkelijk om droogshampoo in huis te hebben. Je sprayt wat bij de haarwortels en laat het een paar minuutjes intrekken, vervolgens even borstelen of er met je vingers doorheen; klaar!


Dat eerste probleem is dus makkelijk opgelost, maar als je haar er schoon uitziet, ziet het er nog niet altijd verzorgd uit. Dit kan komen doordat je haar niet glanst, veel pluist. Daar zijn ook een paar dingen tegen te doen:


  • Serums, sprays, oliën; dit allemaal zorgt voor zachte, gladde haren, waardoor je haar ook glanst. Oliën zijn vettig en glanzen, dit gebeurt dus ook met je haar als je het erin doet. Toch moet je opletten met deze producten voor je haren, want als je er teveel in doet kan je haar vettig worden en dat willen we niet. Een tip is: doe het vooral in je punten, het haar van je 'staart' zegmaar (als je eens staart zou maken, vanaf het stiekje; dat haar), dit wordt niet gauw vet, tegenovergesteld van het haar over je hoofd.    Smeer wat serum in je haar als je het net gewassen hebt en je haar nog vochtig is, dan droogt het lekker zacht op.
  • Je haar met koud water afspoelen na het wassen, als je het koud afspoelt gaan je haarschubben 'sluiten', de haar wordt dan gladder waardoor er meer glans zichtbaar wordt. Je haar begint te shinen!
  • Af en toe borstelen, hierdoor zullen de haarschubben ook wat sluiten en kan het licht weerkaatst worden.
  • Zacht haar krijg je door een fijne conditioner te gebruiken, er zijn duizenden soorten op de wereld maar veel conditioners geven hetzelfde effect: je haar wordt zacht, makkelijk doorkambaar & ruikt lekker. Er zijn ook herstellende conditioners, die beweren dat je 'kapotte' haar te herstellen is met die conditioner. Ik denk dat conditioners je haar wel een beetje kunnen voeden en er een beschermend laagje om komt, maar echt herstellen? Dat betwijfel ik.
  • Knip je haar op tijd! Als ik mijn haar 'lang' probeer te laten groeien, valt het op een gegeven moment niet meer goed en verdwijnt de mooie glans ook. Het kan dat dit vooral bij mijn haar is, en niet vaak voorkomt, maar misschien is het wel dé tip voor jou. 
  • Gebruik af en toe een maskertje voor in je haar, laat dit even inwerken (zo'n 15 minuten) en was je haar erna goed, zo wordt je haar gevoed waardoor het niet droog is (= geen glans) en niet meer zoveel pluist.
  • Gebruik niet te vaak je stijltang of föhn, de hitte is heel slecht voor je haar en droogt uit, dus als je dan een stijltang/föhn gebruikt, doe dit dan met een 'heatprotector'; dit zit in haarcrèmes en mousses, zodat je haar beschermd wordt tegen de hitte van het apparaat. Ook moet je nooit nat haar stijlen; je 'kookt' letterlijk je haar dan.

Deze producten gebruik ik voor mijn haar om het zacht en glanzend te houden:
GlissKur en Hegron
Dit zijn mijn serums, deze gebruik ik als mijn haar wat droog is. Als mijn haar wat minder glanst doe ik er een drupje in en ik shine!
Als ik net uit de douche kom met gewassen haar doe ik er ook 2 drupjes in, dan droogt het lekker zacht en glanzend op, voelt totaal niet vet en wel gevoed.

Het GlissKur serum is om je haar steiler te maken, het werkt wel als je je best doet, maar als ik na het aanbrengen wat kneed is er geen steiler effect.
Hegron Hair Serum ruikt heerlijk zoet naar perzik, deze geur is echt zo fijn; kan hem alleen maar aanraden! Verkrijgbaar bij de Action voor €2 tot €3, wat erg goedkoop is voor een serum.


Dit zijn mijn sprays, fijn als je even snel zonder vieze handen wat zachter haar wilt. Het is niet om te stijlen maar vooral om wat glans en voeding in te brengen. Ik vind het fijn om 's ochtends wat van deze spray aan te brengen, lekker snel & makkelijk.

De rechter is ook van Hegron en verkrijgbaar bij de Action, het is een 'hairrepair' product, wat inhoudt dat hij beschadigde haren moet herstellen.
GlissKur is de betere versie van de Hegron, maar deze is ook zo'n €5 duurder. Je kunt beslissen aan de hand van je budget! De Hegron spray heeft niet zo'n heerlijke geur als de Hegron serum, dat is wel jammer..



Zelf heb ik best glanzend en zacht haar, maar bovenstaande tips gebruik ik zelf ook want ik wil het graag zo behouden. 
Heb jij al glanzend, zacht haar, of is het tijd om deze tips toe te passsen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het hartstikke leuk om te weten wat jij ervan vindt, dus laat een berichtje achter!
& Hou de site in de gaten voor nieuwe posts

Liefs, Anke