08 juli, 2012

Photo Finish by Catrice; Love it



Eigenlijk wou ik een post schrijven, over wat 'n zonde het is om de verkeerde kleur foundation te dragen. Zelf heb ik een heerlijke foundation die serieus, íets te donker is.. Als ik zou zonnebanken zou het waarschijnlijk wel kunnen, maar van mezelf ben ik echt 'n tint te licht, zo jammer! Toen ik wat foto's had gemaakt om te laten zien wat een te donkere foundation doet, dacht ik: deze foundation is meer waard!


Ik ga dus een review schrijven over een fijne foundation, die ik in de verkeerde kleur heb gekocht. Ik vind het jammer maar omdat hij zo goed is, koop ik gewoon de goede kleur de volgende keer als ik in het Kruidvat ben. Kruidvat is de enige winkel waar ze Catrice verkopen, het is een "soort huismerk". De foundation is dus erg makkelijk verkrijgbaar (overal zit wel een Kruidvat!) en ook nog eens goedkoop: €5,99 voor een foundation waar je lang mee kunt doen.


De omschrijving van Catrice cosmetics: " frisse en lichte formule met lichtreflecterend pigment laat de huid er glad uitzien zonder imperfecties en matcht perfect bij je huidskleur (OOPS!) met 'soft-focus' effect voor een natuurlijke glowy uitstraling zonder masker effect. Blijft zitten tot wel 18 uur. Zonder olie, dermatologisch getst. Voor een glad & stralend gezicht, als een perfect bijgewerkte foto."
Ik heb het even naar het nederlands vertaald, daarom klinkt het een beetje stom.
Ik sluit me erg aan bij de beweringen van Catrice, ik weet niet hoe lang de foundation blijft zitten, aangezien ik hem alleen héél af en toe draag als ik uitga, aangezien het dan best donker is (valt de kleur niet zo op). Maar hij laat je huid er glad en egaal uitzien, hij dekt erg goed (geen rode wangen meer!) en voelt niet zwaar of dik aan op je huid.


Te groot verschil!












Ik heb de verkeerde kleur gekozen omdat ik teveel af ga op de kleur van mijn hand, maar deze is echt een stukje donkerder dan mijn gezicht. Ook is de verlichting in het kruidvat niet ideaal om de perfecte kleur te kiezen, en ik was natuurlijk te lui om even buiten te gaan kijken, domper! Ook is er iets met de foundation zelf, als hij uit het pompje komt, is 'ie een stuk lichter dan uitgesmeerd op je gezicht.


Alleen dagcrème op mijn gezicht
Met de Catrice Photo Finish
Ik breng hem zelf aan met een stipplingbrush, omdat ik er een hekel aan heb als mijn gezicht er 'geplamuurd' uitziet, ik wil er zogenaamd natuurlijk uitzien, maar wel met de perfecte huid natuurlijk! Als ik hem heb aangebracht doe ik er een -nu lichte- poeder overheen zodat hij niet teveel glanst, ik hou op het moment niet zo van foundation die glanst. Als ik een foundation heb afgepoederd, voelt het 'fijner' vind ik, dat is iets persoonlijks denk ik.

Eindconclusie:
Deze foundation is super: hij brengt fijn aan, ziet er mooi uit, is zuinig in gebruik, heeft een mooie finish en laat je gezicht er egaal uitzien, dekt goed! Hij is niet duur en makkelijk verkrijgbaar. Dus als je nog op zoek bent naar een goede foundation en je wilt er niet veel aan uitgeven: ga gauw langs het Kruidvat voor de Photo Finish.


Heb jij weleens een Catrice foundation gebruikt?


PS. te grappig: als ik mijn foto's 'automatisch laat aanpassen' worden ze gewoon minder oranje gemaakt! Zelfs de pc vindt me 'n worteltje..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het hartstikke leuk om te weten wat jij ervan vindt, dus laat een berichtje achter!
& Hou de site in de gaten voor nieuwe posts

Liefs, Anke