04 juli, 2012

Verzorg je glimlach;

Dus ook je lippen! Ik vind het altijd erg irritant als mijn lippen droog zijn, of als er velletjes zitten. Ook is het belangrijk ze te voeden, want van mooie lipgloss & lipstick kunnen je lippen wel een beetje uitdrogen & komen er velletjes tevoorschijn. 

Ten eerste; weg met die velletjes! Het is niet mooi als er velletjes aan je lippen hangen, en ook voelt het niet fijn voor jezelf (en je vriendje? hihi). Dit kan je op meerdere manieren doen, het is zo gepiept en daarna geniet je van je zachte lippen.
Namelijk 'scrubben'; dit is dode huid weghalen, dit kan met scrub; meestal zit hier zeezout of suiker in zodat je door de scrub over de huid te wrijven, dode huidcellen weghaalt. Dit kan ook op je lippen, met:
  • Een tandenborstel, ja zo simpel is het, pak je tandenborstel (het liefste een zachte of medium, geen harde!), maak hem nat en draai rustig rondjes over je lippen. De velletjes zullen nu loskomen en in je tandenborstel zitten, dus maak die wel even schoon ;) Voel hoe glad je lippen nu zijn!
  • Lipscrub, te koop in de winkel! Tegenwoordig zijn er in veel winkels lipscrub te vinden, met geurtjes en smaakjes. Eigenlijk is het niet persé nodig om lipscrub te kopen, je kan het ook makkelijk zelf maken. Pak een klein schaaltje/bordje, doe hier wat honing op en doe er suiker bij, zorg dat het dik genoeg is. De honing werkt ook nog eens voedend dus een mooie extra!
Vergeet niet de scrub van je lippen te halen, en smeer hierna een goede lipbalsem erop. Niet Vaseline, dit voedt niet en zorgt alleen dat er niks meer ín je lippen komt, maar er komt dus ook niks goeds in. 
Er bestaan ook getinte lipbalms!
Check op de ingrediëntenlijst of er natuurlijke, voedende bestanddelen in de balsem zit, zo is zeker dat je je lippen goed voedt.


In de zomer moet je niet vergeten je lippen te beschermen tegen de zon, aangezien deze ook je lippen uit kan drogen en dus schadelijk is. Er zijn lipbalsems te vinden met SPF erin, zodat je veilig kan gaan zonnen. Soms zit dit ook op de dop van tubetjes zonnebrandcrème.

Maak niet telkens je lippen nat met je tong, ik mag het eigenlijk niet zeggen want stiekem doe ik dat ook vaak, maar het is gewoon niet goed voor je lippen. Beter smeer je even een lipbalm op zodat je geen last hebt van droge lippen en zo maak je het ook niet erger. 

Probeer lipstick te gebruiken die ook een beetje creamy is, dan zullen je lippen niet gauw droog aan gaan voelen. Als je lipstick of lipgloss opdoet is het sowieso altijd goed om van tevoren een beetje lippenbalsem op te doen. 

Dus scrubben, beschermen & smeren zijn de keywords voor onze lippen!



Deze Balm van ELF raad ik je aan, voor fijne soepele lippen

Welke lippenbalsem raad jij me aan?

2 opmerkingen:

  1. Ik ben gek op de 'Bubblegum Lipscrub' van Lush! En als lippenbalsem vind ik de versies van Blistex ontzettend fijn werken voor mijn lippen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die klinkt delicious! Blistex is een topper op skivakantie, als ik de vrieskou in moet, haha

      Verwijderen

Ik vind het hartstikke leuk om te weten wat jij ervan vindt, dus laat een berichtje achter!
& Hou de site in de gaten voor nieuwe posts

Liefs, Anke