03 juli, 2012

Easy&Pretty: haar verven met mousse!

Sommige mensen willen het liefst elke maand een andere haarkleur, anderen blijven plakken bij 1 kleur, 1 tint. Ik ben meer de 2e, ik wil gewoon graag licht blond haar in een mooie frisse tint. Mijn eigen haarkleur is blond, niet erg donker maar wel een erg ´saaie´ tint, een beetje grauw vind ik zelf.



Je kunt je haar natuurlijk bij de kapper laten verven, dit is vaak duur & de kapster kan je kleurkeuze/mening sterk beïnvloeden. Dan kom je thuis en zie je dat je je om hebt laten praten, dat is jammer! 
Dus ik verf mijn haar lekker zelf, af en toe loop ik met een uitgroei rond als ik weer eens afwacht tot de John Frieda Mousse in de aanbieding is (dit is vaak bij kruidvat & etos!).


De eerste keer dat ik mijn haar ging verven vond ik het erg spannend en hoopte ik op een goede afloop! Bang dat het verkeerd uit zou vallen natuurlijk, dat ik naar school moest met een gekke kleur in mijn haar. Het viel allemaal mee, ik heb nog nooit zoiets makkelijks gedaan! Je volgt eerst de uitleg hoe je het op je haar moet aanbrengen, maar uiteindelijk probeer je gewoon de fles leeg te krijgen en alles in je haar te smeren, eitje!






Verschillende merken hebben nu een mousse-kleuring in hun assortiment, en mijn advies is, als je je haar wilt verven, probeer zo'n mousse-kleuring eens. Het is makkelijk, je kan het zelf doen en de prijzen zijn redelijk laag.


Er zijn ook originele haarkleuringen maar deze zijn lastiger in gebruik en henna kan ook je haar kleuren maar hier is enige kennis voor nodig. 
Dus als je nog twijfelt omdat je de kapper te duur vindt & bang bent dat je het verknalt: kies een mousse-kleuring! 
Ik raad John Frieda aan, die bevalt mij heel goed. Maar kruidvat heeft ook eigen merk mousse-kleuring, die is een stuk goedkoper!



Mijn kleur!




Verf jij je haar zelf, of laat je dit werk liever aan de kapper over?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het hartstikke leuk om te weten wat jij ervan vindt, dus laat een berichtje achter!
& Hou de site in de gaten voor nieuwe posts

Liefs, Anke