06 juli, 2012

"Wat neem je mee op vakantie?"

Ja dat is ingewikkeld.. Want kiezen tussen alle kleurtjes en soorten, dat valt niet mee, zeker niet voor je vakantie. Stel nou dat je op vakantie nét die parfum, oogschaduw of lipstick niet bij hebt. Ja dat is bijna een drama, nèt niet.


Ik vind het altijd moeilijk kiezen wat ik mee wil nemen als ik naar een ver land ga. Daarom heb ik een heel grote beautycase, zo eentje met een vakje met rits, en een 'elastiek' zodat alles op zijn plek blijft zitten, super handig! In die beautycase kan zoveel mee, en aangezien hij heel stevig is, doe ik er lekker veel make upjes in.

Ook valt het niet mee om alle doucheproducten mee te nemen op reis, grote flessen & tubes:
scrub, douchegel, shampoo EN conditioner, serum en dagcrème. Als je geen grote beautycase hebt of mee kan nemen, moet je je een beetje aanpassen:


  • Voor producten die je niet vaak gebruikt, maar wel nodig zijn, net als conditioner. Of dagcrème, dat heb je ook niet veel nodig als je 1 of 2 weken weg bent. Neem kleinere verpakkingen mee, of doe het zelf in een kleiner potje of flesje. Mini's zijn ideaal!
  • Neem geen losse oogschaduws mee, maar een klein palletje. Zo kun je meerdere looks maken & het neemt minder ruimte in beslag. 
  • Denk goed na of je niet teveel meeneemt, op vakantie gebruik je vaak een aantal dingen als 'standaard', en meestal heb je op vakantie geen zin om een exclusieve smokey eyes te maken dus hiervoor hoef je geen producten mee te nemen.
  • Neem niet teveel kasten mee, ze zijn vooral handig voor je oogmake up, maar foundation is makkelijk aan te brengen met je vingers, en voor blush of bronzer is een kwast wel heel handig. Dus 1 oogschaduw kwast & 1 blush kwast, dat is genoeg aan kwasten als je ruimte wilt besparen.
  • Vergeet niet poeder mee te nemen! Door het warme weer, zweet je een beetje en krijg je een vettiger gezicht, en door af te poederen is dit veel minder! De poeder neemt het vettige op en zo blijft je gezicht mat, het voelt dan ook niet zo vettig.
  • Let goed op hoe je breekbare dingen inpakt, en producten die open kunnen gaan; blush enzo. Ik doe er altijd een plakbandje overheen, dan is er grote kans dat 'ie niet openklapt per ongeluk. Dit ook bij shampoo's enzo.
  • Droogshampoo, ik vind het gewoon fijn om droogshampoo bij te hebben op vakantie aangezien m'n haar sneller vet/vies lijkt te worden. Het neemt wel veel ruimte in beslag maar ja, ik vind het een must.
  • Waterproof mascara, die er ook goed af te halen is natuurlijk, met een olie-reiniging. Lekker zwemmen kan best met mascara, zolang je niet in je ogen gaat vegen.
  • net-gelakte nagels: ik vind nagellak meesjouwen op vakantie echt niet nodig & irritant. Dus ik zorg dat ik altijd net van tevoren mijn nagels netjes gelakt heb.
  • Vergeet niet een vijl mee te nemen, dit is echt iets wat ik snel vergeet maar niet zonder kan.
  • Op vakanties ís er de kans dat producten smelten, dus let goed op hoe je alles bewaart en wat je meeneemt, niet je dure dior lipsptick! Make up kan sowieso niet goed tegen warmte.
  • Ik vergeet zelf vaak sieraden mee te nemen, echt jammer want dat kan een outfit heel erg opfleuren, dus iets wat op het vergeet-me-niet-lijstje moet.
  • Parfum is ook lekker, maar neem niet 5 flesjes mee, zonde van de ruimte in je beautycase. Dit geldt ook voor deo, die hebben ze op de vakantiebestemming ook in de supermarkten.
  • Pincet neemt niet veel ruimte in, maar doet wonderen! hihi, na 2 weken zien mijn wenkbrauwen er anders niet meer uit.
Deze roze beautycase heb ik ook! -dit is niet mijn foto-

En op het moment kom ik niet op andere dingen, dus hopelijk hebben jullie hier wat aan!
Laat me jouw vakantie-beauty-tips weten, zodat ik ook goed voorbereid naar Italië kan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het hartstikke leuk om te weten wat jij ervan vindt, dus laat een berichtje achter!
& Hou de site in de gaten voor nieuwe posts

Liefs, Anke