05 juli, 2012

Mijn reinigingsrituelen

Elke dag je gezicht verzorgen, is echt een must. Je huid krijgt veel te verduren op een dag, en daarom is reinigen echt belangrijk, voeden ook natuurlijk! Elke ochtend en avond je gezicht reinigen is niet alleen goed voor je huid, maar ook relaxed en fijn voor jezelf.

Mijn dagelijkse verzorgingsproducten

Mijn rituelen op het gebied van reiniging:


  • 's Ochtends begin ik met een reinigingsgel, ik ben nog op zoek naar de perfecte gel voor mij (dus aanraders? kom maar op), deze heet " Odina visage; Reinigings GEL. beschrijft: Betaine voor milde reiniging, voor alle huidtypen. " Komt van de Action, dus erg betaalbaar; en geeft me geen puistjes, wat ik vaak van gezichtsverzorging kan krijgen. De geur is fris, wel lekker. Op de achterkant staat:   'Odina Reinigingsgel reinigt op milde wijze de huid en zorgt ervoor dat deze weer zacht en schoon aanvoelt, zonder uit te drogen. De reinigingsgel bevat Betaine, die de gel nog milder maakt. Het gezicht en de handen vochtig maken en een beetje gel in de handen doen. Zachtjes in-masseren (inmasseren is toch 1 woord?) op het gezicht en de hals. Met lauwwarm water goed afspoelen. Dagelijks gebruik, dermatologisch getest.'  Duidelijke omschrijving, niks speciaals, maar misschien heb jij wel een neutrale reiniging nodig? Dan is deze wel wat voor jou.
  • Met dit hete weer, zelfs in de ochtend al, gebruik ik daarna een tonic, zodat ik dat vettige gevoel helemaal kwijt ben en met een fris gezicht kan beginnen voor de make up. Ik gebruik hiervoor" Rituals Awareness mild & refreshing facial tonic " met de geur "Lotus Flower & Rice Milk. Volgens de achterkant:   'Milde en verfrissende gezichtstonic: Verkwikkende formule reinigt en verfrist de huid voor een stralend resultaat; Rijstmelk en pure zijde geven een zijdezacht gevoel; Extra milde formule dankzij de rijkdom aan verzorgende bestanddelen; De poriën worden diep gereinigd. Gebruik: Breng de tonic aan op een gereinigde huid. Wrijf de lotion met een wattenschijfje zacht in op gezicht en de hals.'  Deze tonic voelt inderdaad verfrissend aan, dat hoort bij een tonic. Je ziet op het watje nog vuil zitten, wat betekent dat 'ie wel echt iets doet. Deze tonic is rond de €15 denk ik, en zou ik niet opnieuw kopen. Hij werkt goed maar is wel duur voor 'niks speciaals'. In de flacon zit 200 ml. 
  • Als ik voel dat mijn gezicht weer helemaal droog is van de tonic, smeer ik dun wat Rituals Awareness crème op, hier ga ik nu niet veel over vertellen aangezien ik daar een review over heb geschreven: Check hier de review! Deze dagcrème is fijn 's zomers aangezien hij goed intrekt en geen laagje achterlaat, de geur is erg prettig. Het enige nadeel is de hoge prijs, maar iedereen bepaalt zelf wat hij/zij voor een crème betaalt! 
  • 's Avonds douche ik altijd, dus onder de douche neem ik mijn Odina reinigingsgel mee om mijn make up eraf te halen, ook mascara en eyeliner verdwijnen er heel goed mee en ik smeer als het warm is niet meer met een crème, al wil ik dat wel weer gaan doen! Dus tijd om op zoek te gaan naar een fijne  crème voor 's avonds (Rituals Awareness is niet voedend genoeg denk ik). 
  • Regelmatig gebruik ik een scrub, 2 keer per week, de Odina (Geen verrassing) Gezichts SCRUB Peeling- CREME, deze is voor alle huidtypen en doet goed haar werk. Ook is het tijd een goede scrub aan te schaffen, maar ik heb de odina producten (ik heb er ook nog een milk van) gekocht toen ik niet veel geld had en toch mijn gezicht wou blijven verzorgen. De scrub werkt goed dus maak ik gewoon op. De geur is een beetje zoetig, en ruikt echt naar een crème, niet verkeerd! 
  • Op het moment heb ik geen maskertjes om te gebruiken, mijn huid heeft dit ook niet hard nodig want ze is niet droog, niet vet, niet onrustig. Heel rustig eigenlijk, maar een maskertje is natuurlijk wel verwennerij dus binnenkort weer inslaan!


Excuses voor het lange bericht, hopelijk vond je het interessant en kan je er wat mee! 
Hoe is jouw dagelijkse ritueel, en weet jij nog fijne maskertjes die ik moet proberen?

2 opmerkingen:

  1. Ik gebruik ook de odina reinigingsgel, ik vind hem wel verfrissend maar mijn huid plakt wel nadat ik het er weer af heb gewassen! Heb jij dat ook of was ik het er niet goed genoeg af??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heey! Nee dat heb ik helemaal niet, misschien is je huid wat vetter? Deze reinigingsgel is heel zacht qua reiniging, misschien heb je iets nodig wat wat dieper reinigt. Mijn huid voelt namelijk altijd heel glad & schoon aan, maar ik zorg wel dat ik het er helemaal af heb gespoeld.
      Liefs, Anke

      Verwijderen

Ik vind het hartstikke leuk om te weten wat jij ervan vindt, dus laat een berichtje achter!
& Hou de site in de gaten voor nieuwe posts

Liefs, Anke