10 juli, 2012

Dure make up, onnodig?



Tegenwoordig zijn zoveel make-upproducten voor weinig geld te koop, dat er mensen zijn die het overdreven vinden om er meer geld aan uit te geven. Zij zeggen dat het 'niet nodig' is, aangezien er ook producten te koop zijn die erop lijken en veel minder geld kosten. Ik heb daar zo mijn twijfels over..




Ik denk hier anders over, want sommige 'dure' producten bevatten nou eenmaal betere ingrediënten dan de budgetproof make up. Als je huid niet goed tegen die ingrediënten kan moet je dus je make up bij een duurder merk zoeken. Sommige mensen willen graag kwaliteitsproducten, en dit ben je verzekerd bij de high-end producten. 

Stel; een meisje met veel acné. Ze schaamt zich soms vanwege haar puistjes en littekens, andere mensen kijken haar erop aan. We weten allemaal dat dit voorkomt, en als zij dit kan verminderen (naast medicijnen) dankzij een goede crème of een BB cream / een dekkende foundation, dan gun je dat haar toch? Ik namelijk wel, en daarom is het belangrijk dat er ook producten zijn die sowieso lang blijven zitten, een goede werking en erg goed dekken. Dit kun je niet altijd vinden bij de drogist. 


En ook iets moeilijks: de juiste huidskleur. Sommige meiden zijn heel bleek, maar ook meiden die een donkere huiskleur hebben kunnen soms niet de juiste kleur vinden. Bij de best ontwikkelde make up-merken zijn zo veel huidskleuren te vinden, voor elke vrouw is er wel een juist kleur. Vaak betaal je hier ook meer voor, maar als je graag een goede kleur foundation wilt heb je daar vast wel wat meer voor over dan €5 bij het Kruidvat.

Natuurlijk is het fijn, om iets voor weinig geld te kunnen kopen. Maar de kwaliteit kan dan ook tegenvallen, aangezien er minder onderzoek en ontwikkeling aan het product is gedaan. Dan is het nog zonde om er geld aan uit te geven. Dus probeer altijd even een product te testen, zodat je niet opnieuw een product moet kopen omdat het voorgaande tegenviel, dan kost het uiteindelijk meer geld dan een 'duurder' product.

Ik vind het ook heel leuk om goede budgetproducten te vinden, daarom probeer ik er veel te 'ontdekken', maar verbaas je niet als een heel goedkoop product een keertje tegenvalt, hoge kwaliteit kost meer geld dan weinig kwaliteit. 
Als je dus een fijn, goedkoop product heb, wees er blij mee! Maar van high-end producten kan je ook veel genieten hoor ;) 

Ik weet heel goed dat de term 'duur' voor iedereen verschillend is, aangezien ieders budget verschilt. Daar wil ik verder geen ophef of discussies over maken.


Wat vind jij van high-end producten, ik vind het pure luxe!

6 opmerkingen:

  1. Ik vind het ook pure luxe! Ikzelf koop het liefst wat duurdere blushes, zoals die van MAC omdat deze bij mij de hele dag blijven zitten, en die van catrice bijvoorbeeld niet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat merk ik ook, ik heb een blush van MAC en het verschilt echt veel met goedkopere merken in de houdbaarheid. Ook heb ik overdag niet de neiging om m'n make up bij te werken, het moet dan gewoon goed blijven zitten!

      Verwijderen
  2. goed artikel, maar toch heb ik zelf toch echt liever de budgetmerken. Ik heb liever meer product en variatie dan dat ik veel geld aan 1 product besteed. Maar natuurlijk moet iedereen dat voor zichzelf weten, ik heb het er alleen niet voor over.
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat klopt, maar ik heb nu 3 foundations liggen die niet bij mij passen, ik had voor dat geld liever 1 keer een goede gekocht met het advies van een MUA bijvoorbeeld.. En ik ben ook dol op budgetmerken die goede kwaliteit leveren!

      Verwijderen
  3. Ik heb een acné en ook geen moeilijke huidskleur, dus dan koop ik liever budget :)

    Chica de Ahora

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat je geen bedoelde, ja dat heb ik ook; het is voor mij niet nodig omdat mijn catrice foundation gewoon goed blijft zitten, maar als ik het wel 'nodig' zou hebben, zou ik het niet erg vinden er wat meer aan te besteden. Maar ik hou wel van wat luxe producten af en toe!

      Verwijderen

Ik vind het hartstikke leuk om te weten wat jij ervan vindt, dus laat een berichtje achter!
& Hou de site in de gaten voor nieuwe posts

Liefs, Anke